dinsdag 21 juli 2015

Klussen...

Maandag 20 juli, Maasbracht
Om elf uur verlieten we met weemoed de haven van Herten, de Rosslag. Richting Maasbracht. Daar in die haven wilden we diverse klusjes doen. Jaap wat aan de techniek, het “geruis en gestotter” van het stromende water teniet doen, ’t leek soms als of de watertank voortdurend bijna leeg was. En ik wilde het nieuw geleerde, de Wifi-router starten met een andere hotspot. Jaap zijn actie lukte prima, de mijne van geen kant. De hele middag van alles geprobeerd maar er is of te weinig ontvangst of ik doe het gewoon weg niet goed. Ik denk het laatste. Ook het moment dat er twee lichtjes moesten branden op de Router brandde er maar een en toen heb ik het opgegeven. Gek werd ik ervan. “ Is niet mijn ding”denk ik.  Maar gelukkig hebben we nog de Dongel van Aldi….
Intussen zagen we ook dat deze haven enorm geliefd is bij de watersporters. Je moet er zeker niet aan het eind van een middag aankomen, dan zijn alle fatsoenlijke plekken reeds in bezit genomen.

 
Vandaag, dinsdag hebben we besteed aan leuke hebbedingetjes te kopen, onder andere (Let op: DieuwkeJ) een Tomado hakker. Geweldig vond ik dat apparaat. En zag nu ook wat je er allemaal nog meer mee kan doen.  Vooral dat tot moes slaan, geweldig met fruit. Wordt meteen een sapje voor in de yoghurt …En ook het fijnhakken van nootjes voor over een gerecht levert geen wegspringende stukjes meer op. Wordt altijd een beetje een bende als ik dit moet doen. Verder hebben we onze serie haken voor het ophangen van wandelstokken dierenriemen, jasjes, en verder onbestemde artikelen uitgebreid. En servetringen met ankertjes erop aangeschaft. Was dat nou allemaal zo verschrikkelijk nodig? Nee maar na zo’n k….dag gisteren had ik wel eens zin in iets gezelligers dan alleen weer voor de zoveelste keer de koelkast vullen met etenswaren. Wat we trouwens vandaag ook hebben gedaan.

Morgen gaan we naar BelgiĆ«. Bree of Bocholt. Een schippersdag waarschijnlijk. Een heleboel uurtjes varen….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten